Corleone.reismee.nl

vervolg

Het heeft even geduurd, maar nu we weer internet hebben kunnen we jullie toch het een en het ander vertellen. Op 17 april hebben we na een behoorlijk lange reis overnacht bij een tankstation zo'n 100 km voor Adana. We zijn daar verschillende keren wakker geworden van de trein. Het spoor liep vlak ac's-Morgens waren we op zoek om brhter ons door en wanneer de trein langs kwam was het net of er een helikopter boven ons kwam hangen zo'n herrie. Het waren 's;nachts goederen treinen en die moesten daar omhoog klimmen. 's=Morgens wilden we brood te kopen, maar dat was daar niet voorradig. De tankbaas wilde mij op de brommer hebben om brood te halen, maar dat leek mij niet zo raadzaam. Toen werd er broog gehaald en dat was gewoonweg niet te betalen.

Toen op weg naar de grens met Syrie. Daarhkregen we onmiddellijk 2 bemiddelaars die ons hielpen. Alleen waren we er ook niet uitgekomen, want de papieren die allemaal ingevuld moesten worden waren in het Arabisch en ons Arabisch konden ze ook niet zo goed overweg. We moesten van het ene bureau naar het andere en dan weer terug of het goed was gebeurd.

Uiteindelijk nadat we een verzekering hadden afgesloten en 100 dollar hadden betaald voor dieseltax mochten we er door. De diesel kost hier 30 eurocent per liter. We zijn toen richting Aleppo gereden naar een camping waar een Belgische dame die met een Sierier is getrouwd een camping heeft.

We zijn daar 2 nachten gebleven en hebben daar intussen Aleppo bekeken.

Op 19 april zijn we daar vertrokken en zijn naar Idlip gereden op een Museum te bezoeken die het eerste Alfabet bewaarde wat daar gevonden is. Verder hebben we Sergella bezocht en Apemea. Beide oudheidkundige bijzonderheden. Daarna zijn we doorgereden naar Salal el Dhin (is Salladin). Daar hebben we tot in het donker naar gezocht. Het valt niet mee de Arabische tekens te ontcijferen. Het is vaak pionieren. We sliepen nabij een restaurant, waar we ook lekker hebben gegeten. Vanmorgen hebben we daar het kasteel van Salladin bezocht en zijn toen in de richting van Latkkia gereden. Daarna zijn we naar Hama gegaan om de grote waterwielen met de aquaducten te bezichtigen.

We zitten nu in hotel Serafin, anders hadden we geen internet gehad. Maar denk niet dat we daar in logeren. Het is natuurlijk wel veiligom voor het grote hotel te parkeren.

Morgen gaan we naar Damascus. We mogen trouwens maar 7 dagen in Sirie blijven, dus we moeten voort maken om richting Jordanie te gaan. Dat komt omdat we maar voor een week dieselbelasing hebben betaald.

Kees Kastercum

Wat wordt er zoal gegeten. Is in de restaurants het eten ook wel aangepast aan Europese normen. Alcohol kent m,n niet he.
Kom je regematig touristen tegen. Wegen zijn die over hetalgemeen goed begaanbaar. Is bevolking over het algemeen vriendelijk. Nou maak er weer wat van. Mooi weer en goede eris verder

henriette Wijnen

hoi luitjes, als ik het verslag zo lees vordert de reis niet slecht. Voor ons klinkt Syrie tenslotte ver weg. Hoe ervaar je zo'n totaal andere wereld: cultuur, taal, gewoontes, eten en mode? Voel je je er wel ontspannen. wij kennen dit land alleen uit de media en het ziet er altijd zo gespannen uit. Misschien heb ik het wel mis. Het lijkt me een hele belevenis.
Wat het sms-je bereft (30x). Ik weet niet wat er gebeurd is; dit is in ieder geval niet de bedoeling. Ik ben wel een jaar ouder geworden maar zo erg heeft er dit ok niet ingehakt. Hier is alles okee en ik volg jullie reis.
groetjes, Henriette

Henk en Riek

Hoi An en Cor,

Jullie gaan snel zien we. Hier weinig nieuws in het dorp. Het is mooi weer, nog niet echt warm, maar dat gaat dit weekend komen. Jullie reisverslagen zijn leuk en we kijken uit naar het volgende verslag. Veel plezier daar en maak er nog een mooie reis van!!

Groet Henk, Riek en Noortje

josé

volg jullie met veel belangstelling.
gr José

Ron D

Hee Cor, bedankt voor je mail. Ik ga je verslag lezen, want ik ken jou en het lijkt m heel boeiend!
je hoort nog

edwin van thiel

he cor en an
we hebben het goed gehad in parijs, erg tof en is de moeite waard om er een tweede keer er naar toe te gaan. zeer goed bevallen. maak het goed daar en doe voorzichtig.
groeten edwin en angelique