Corleone.reismee.nl

Vervolg

We hebben Niet getracht om op het meer van galilea te lopen. En in de Dode Zee valt het niet mee om te zinken. Na twee nachtjes slapen aan de Dode Zee zijn we door gereisd naar Aqaba en daarna naar de Golf van Aqaba. Het verschil tussen de temperatuur van water van de Dode Zee en dat van Aqaba was een hemels breed verschil. In Aqaba was het lekker fris water en helder blauw-groen. De mannen daar zwemmen niet een met ontblote bovenlijven en vrouwen schijnen helemaal niet in het water te mogen m.u.v. An dan natuurlijk. Daarbij kregen we wel bekijks. Toen zijn we verder naar het zuiden gereden tot de grens met Saoudi Arabie. Niet de grens over natuurlijk, maar gewoon weer terug.

Na een nachtje slapen nog even een frisse duik en op naar Wadi Rum. Een rode woestijn met veel losse bergtoppen. Daar moet je met een jeep of kameel in. Wij hebben gekozen voor de Jeep. Hier hebben ze de film opgenomen van Laurens van Arabia.

Op de terugweg was er een zandstorm. An wilde daat wat foto's maken van de grillige grondvormen die door de wind ontstaan waren. Toen we weer wilden aanrijden gaf de auto geen startgeluid. De startonderbreker wilde zijn werk niet meer doen of hij deed zijn werk zo goed dat we in elk geval niet weg konden. Alle papieren voor de daggehaald en diverse procedures doorlopen, maar hij weigerde zijn dienst. Hierna maar contact opgenomen met Nederland. Dit bracht gelukkig uitkomst. We stonden daar midden in de woestijn met een zandstorm om ons heen. Echt in de middle of no where.

We zijn nu op weg naar Petra en zullen daar omstreeks 18.00 uur aankomen

hans noordhoff

Ha Cor en An,

Wat een spannende reis maken jullie daar. Zwemmen in verboden water, en een zandstorm op de koop toe.
Gelukkig dat jullie weer weg zijn gekomen met de onwillige startonderbreker.
We hadden van Robert Jan al gehoord dat je een probleem had en maakten ons dus wel zorgen.

In elk geval weet je nu waarschijnlijk ook alles van de startonderbreker.

Veel succes nog op de verdere reis.

Harrie en Annemie

Hoi luitjes
Wij hebben het hele relaas van jullie gelezen. Je maakt wel erg veel spannende onverwachte dingen mee. Ik begrijp dat jullie inmiddels het Arabisch enigszins kunnen ontcijferen. Echt knap.Misschien kun je nog op zijn Arabisch leren bridgen!!
Wij zijn toch benieuwd hoe Nederland je uit die woestijnmisère heeft kunnen helpen.
Veel succes met je nieuwe onverwachte avonturen.
In de Dianastraat is alles rustig en onder controle.

Thera en Ad van Zoggel

Heb van Harrie jullie gegevens gekregen, geweldige spannende reis, geef adres ook aan Ellie Venrooy door dan kan die ook meegenieten van jullie vakantie, veel plezier.

nelly

he an ga nou niet meer telkens zitten puzzelen bij je bardienst maar neem een boek mee hoe krijg ik een auto aan de praat haha,
jullie maken spannende dingen mee en bovendien een hoop nieuwe dingen te zien, he Cor en An geniet van de reis ik geniet van jullie verhalen groetjes Nelly