Corleone.reismee.nl

vervolg

Heel leuk, al die reacties van jullie. Bedankt.

De 28ste april zijn we in Petra aangekomen. We konden vlak bij de ingang parkeren en ook overnachten. Na aankomst hebben we de boel eerst wat verkend en zijn de volgende dag vroeg naar de Siq gegaan.Is de ingang van de bezienswaardigheden van Petra. We hebben daar 8 uur lang doorgebracht. In een woord geweldig. Vanmorgen hebben we kennisgemaakt met een Duits echtpaar, die ook op rondreis zijn met een camper.

Vanmorgen begon het omstreeks 10.00 te regenen, wat heel vreemd aandeed in dit erg droge land. Ook de temperatuur zakte van gisteren 35 naar vandaag 15 graden. Wel zitten we nu in een andere niet zo'n droge omgeving.

De mensen hebben hier inderdaad een water te kort. Een liter drinkwater is net zo duur als een liter diesel namelijk 50 eurocent.

De dieselprijs in Syrie was 30 eurocent, maar daar moesten we 100 doller dieseltax per week betalen. Een dag meer kost gewoon 100 doller dan per dag.

We zijn vanmiddag in een natuurreservaat gaan kijken. Daar kon je overnachten in tenten, midden in de natuur ver van al het verkeer en ander onnatuurlijk geluid. We zijn daar niet gebleven. We zitten nu in At Tafila achter een computer. We proberen nog een paar uurtjes verder te rijden. We zijn tenslotte weer op de terug weg.

Jan en Jeanne van Herpen

Wij vinden jullie reis geweldig en heel interessant.
Doe vooral voorzichtig en kom heelhuids thuis.
Hartelijke groeten van ons

Dré en Elly

We zijn weer thuis uit Oud Dorp maar daar hebben we niet zo,n spannende verhalen over dan jullie van daar.
Het is maar goed dat jullie ons mee laten reizen want dit is niet allemaal te vertellen bij thuiskomst. Heel wat extra ervaringen doen jullie daar op en ook niet zo maar zonder problemen. Bah, bah je weet hoe ik daar over denk (Elly)
Gelukkig weer op de terugweg.
Kijk uit en groetjes!!!

kees en maria zegers

Zo, dat is wel een hele interessante reis. Nog bedankt voor de goede wensen t.g.v. mijn 65ste. Wiij wensen jullie nog heel veel kijkplezier onderweg en een goede reis, zonder problemen.
Wij blijven jullie volgen.
Groetjes, Kees/Maria