Corleone.reismee.nl

vervolg

30april zijn we naarhotsprings gaan kijken. Ook daar gingen de mannen en kinderen gekleed in het water. Wij hebbenons daar maar niet aan gewaagd omdat we het niet zo schoon vonden. Ook waren we nog naar een natuurreservaat geweest. Maar moetsen we in een tent overnachten.

Bij de warmwaterbronnen meende we te overnachten. Bij nader inzien toch maar niet. We stonden moederziel alleen, tussen 4 muren en met een ingang, die nauwelijks begaanbaar was. Laat staan berijdbaar. Bij de schemer zijn we weer door de bergen naar de doorgaande weg gereden. Toen we straatlantaanrs zagen zijn we van de weg afgegaan. We bleken midden in een nomadendorp te zitten met tenten. Van de stamoudste moest ik zijn bezittingen komen kijken. We mochten bij hem de camper plaatsen en overnachten.

Gisterenhebbenwe Al Karak bezocht met zijn mooi en heel groot kasteel van de kruisvaarders.

Tevens heeft Cor twee korte broeken laten maken. Ze zouden binnen twee uur klaar zijn, maar dat is toch uitgelopen naar 4 uur. Eten en drinken hebben we er bij gehad.Daarna zijn we langszaam weer richting het noorden gereden. Om 5 uur hebben we een mooi plaatsje gezocht om te overnachten. Eerst de buren even laten weten wat we er kwamen doen. Later kwam een man vragen wanneer we gingen slapen. Later bleek het zo te zijn dat hij de politie had gebeld, omdat een zestal opgeschotenjongens rond de camper bleven hangen en er tegen aan klopte. Toen Cor uit de camper stapte en de jongens riep, kwamen ze zo naar hem toen en maakte ze hun verontschuldigingen. Dus niets aan de hand. Toen ik net in bed lag werd er opnieuw gebonsd. Dit bleek de politie te zijn. We moesten daar we voor onze eigen veiligheid. Toen ik me had voorgesteld werden we bij de ingang van het politiebureau gezet naast de wacht.

Vandaag 2 mei zitten we in Madaba. We hebben net de mooie Grieks-Orthodoxe kerk, deSt. George, bezocht. Hier was net een bus met Nederlanders gearriveerd. We gaan nu op weg naar Amman en gaan daar kijken of we ons zelfde overnachtingsplek nog kunnen vinden. Anders zijn we genoodzaakt onze Jordaanse collega Achmed te bellen.

ellie van venrooij

Hoi An en Cor. Wat een geweldige avontuurlijke reis maken jullie. Echt iets voor jullie. Voor niets en niemand bang en erg ondernemend. Ik heb via thera van zoggel de gegevens gekregen om jullie op de voet te volgen. Erg leuk om al jullie belevenissen te lezen. Ik wens jullie alle goeds toe voor de komende reisdagen , veel plezier, en gezond weer hier. Groetjes Ellie en Peter van Venrooij.

Dré en Elly

En wij maar puzzelen naar perfecte slaapplaatsen voor ons fietserpad. Toch ook een heel gedoe maar vele malen minder spannend en gevaarlijk dan daar. Komt goed!
Toch begrijpen wij wel dat dit de onderneming van jullie leven is. Jij vindt het ook best wel een beetje eng hè An???
Geniet ervan en tot het volgende bericht.