Corleone.reismee.nl

Syrië en Jordanië

Wij, An en Cor van Thiel, zijn nu bezig met de laatste voorbereidingen voor de te ondernemen reis naar Syrië en Jordanië.

We reizen met de camper via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Servië, Bulgarije, Turkije naar Syryë. In Turkije gaan we in Kocaeli een ex-collega bezoeken, die we 5 jaar geleden in Turkije ontmoet hebben. Hij is de baas van de politie in die stad.

Een visum voor Syrië zullen we aan de grens moeten krijgen, want hier was het niet mogelijk.

We vertrekken hier 10 april 2010

Leidy & Jan

Hoi An en Cor,

We zullen jullie net zo lang volgen tot je weer voet op nederlandse bodem zet en terug bent. Goede reis en hou hem tussen de lijnen. We spreken elkaar.

huub zegers

goeie reis en geniet ervan.
groeten

Huub en ANS

Anette

Hoi An en Cor,

Wat een leuk idee! Ik zal zeker proberen om jullie te volgen vanaf de andere kant van de oceaan. Er zit dan zo'n beetje een halve aarbol tussen ons :)
Ik wens jullie een fantastische reis en geniet van alles.

Anette

Maria Zegers

We gaan jullie zeker volgen. Een hele goeie reis, veel plezier.
Groeten,
Kees/Maria

toos en bert

een heel goede reis gewenst

bert ten toos

roos zegers

Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Ik ga beslist geregeld kijken! Ben maar blij dat je richting zuiden gaat, het is hier hardstikke koud.
Goede reis en geniet ervan.

Roos.

edwin van thiel

nu ze zijn weg. 2 hele maanden. we gaan ze volgen.
ha. ze gaan zeker genieten?

Hans Noordhoff

Heb jullie helaas niet meer gesproken voor vertrek.
veel succes bij je onderneming en we gaan jullie volgen.
Edwin was gisteren op bezoek bij MSG leuk dat hij er was.
Hans

jaap pruis

jullie waren te snel weg An, maar hoe loopt de reis nu. De 5e dag dus mogen jullie al aardig oprit zijn. Veel moois onderweg.
jaap

josé

Leuk jullie te volgen groetjes José

willem van den Boogaard

Cor en An,
Als dat een Ipa afspraak is moet het lukken.
Heel veel succes en zeer goede reis verder.

J-M Verlinde - Schoutteten Anita

Cor en An,
Eind september trekken wij ook met de camper via Syrië door Jordanië, vanuit België vinden wij ook geen reisbijstandverzekering. Jullie reiservaringen zijn zeer welkom!! Een veilige en prettige reis

Charleston

We hebben jullie verslagen gelezen en het is wat je noemt avontuur, Wij zitten in Forcalquier, al een week, en gaan morgen richting Italie. We wensen jullie nog veel plezier en An, niet zoveel water meer drinken, dat is veel te duur!!!! Was het vlet of iets anders?

henriette Wijnen

het blijft spannend daar bij jullie. Wat was je indruk van een nomadenbestaan; waarschijnlijk wel gemakkelijk, zo klaar met de tent poetsen, dus hou je wel tijd over om bij de kleermaker model te staan. An, heb jij ook nog een jurk laten maken? Het moeten wel fantastische indrukken zijn die jullie daar op doen. Vertrouwd is het wel, dat men daar ook hangjeugd heeft, waarschijnlijk vervelen ze zich daar eerder. Goeie terugreis, rij voorzichtig, let goed op en tot mails, Gr. Ton en Henriette

bert en susan

Hallo, we hebben deze site gevonden en zijn zeer geinteresseerd. Mijn vraag: Hebben jullie een speciale camper?

bert en susan

Oef, wij hebben een dochter in Jordanie wonen en willen met de camper erheen gaan.

Cor van Thiel

We hadden een Rapido van 6,40 m en gewoon van uitvoering. We hadden geen speciale dingen aangebracht of uit laten voeren. Het is goed te doen. Oppassen aan de grens met Syrië dat je niet getild wordt.
Wil je meer weten? We vertellen er graag over. Wij hebben een fantastische reis gehad

Verlinde-Schoutteten Anita

Cor,
Wat bedoel je met 'getild' worden?
Wij vertrekken over 2 weken naar Syrië, via Hongarije, Roemenië, Bulgarije, ....!!

bert en susan

heel erg bedankt voor de snelle reactie en we nemen contact op als onze plannen in een verder stadium zijn.
Groet uit rhenen

Cor van Thiel

Met getild bedoel ik, dat ze je mogelijk onnodig geld of te veel willen laten betalen aan de grens. Je kent de dieseltax? Mits je diesel rijdt natuurlijk. Ga je met een auto alleen, camper of caravan? Anders raad ik je misschien aan een andere route te kiezen.
cvthiel@home.nl

Verlinde-Schoutteten Anita

Wij reizen met een camper, Roller Team Graduca Garage P, 7m15 lang, uiteraard rijdend op diesel,
we maken de reis samen met enkele andere Nederlandse camperaars maar wel enige Belgen!!
Wij rijden via Kilis (Turkije) naar Kaframme (Syrië).
Blijkbaar moet men aan de grens dieseltax en een verzekering nemen en daar het in het Arabisch moet is men verplicht van een gids (tolk) te nemen en daaroor kunnen de kosten wat oplopen, klopt dat??

Cor van Thiel

Men betaald inderdaad dieseltax. Dit is $100,- per week. Verder kost de diesel daar €0,30 p/l. Tevens ben je via je eiegn verzekering niet verzekerd en moet je daar een verzekering afsluiten. Omdat je, wanneer je de arabische taal niet machtig bent, kun je een persoon behulpzaam laten zijn die Engels spreekt. Deze verwacht na afloop wel een vergoeding (€25,-)
Een Belgische dame heeft in de buurt van Eleppo een camping. Zij heet Christel.

Verlinde

Heel erg bedankt voor deze informatie!
De camping uitgebaat door die Belgische, een idee van de naam? Wij hebben Camping Kaddour op 25km van de grens, is het deze??

Cor van Thiel

Ik wij zijn in de punt van Turkije de grens over gegaan.
Is Camping Salaam (Abu Jabr), adres Kafr Amme, weg naar Alebzimo. tel. 00963 21 6420554. GSM 00963944401911.
Email: syriatravel@gmail.com. De camping ligt ongeveer 15 km van de Turks/Syrische grens. Grenspost Bab al Hawa. In Syrië door het dorp Tareb rijden en meteen links af.
GPS: N036.08.184: E036.52.404.
Rij niet door Aleppo. Het zal in Syrië nu wel heel erg warm zijn.

Verlinde-Schoutteten

Bedankt voor de informatie!
Wij denken pas begin oktober in Syrië
Wij rijden over Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Oost-Turkije over Syrië naar Jordanië!!

Cor van Thiel

Graag gedaan. Mijn reisadvies zou zijn:
Servië, Macedonië, Griekenland en dan Turkije.
Fijne reis en weer een goede thuiskomst.

Ine en Ton van Rooijen

Wij willen voor een maand of 3 vanaf 1 nov. richting Turk/Syrie/Jordanie en eventueel terug per ferry vanuit Israel (Grimaldi-lines??) Houden aan bevolen voor alle info. Dank

Ine en Ton van Rooijen

zinvolle info..We hebben geen carnet de passage..dus dat zal wel betalen worden aan de syrische grens.We hopen echt op een verbinding van Israel naar Gr of Italie per schip!

Cor van Thiel

Een visum kost €34,00. Met een stempel van Israel in je paspoort kom je Syrie niet meer in.

Ton van Rooijen

we gaan met een camper fiat ducato 5.5 meter lang 2.70 m hoog en 2 m breed. Uiteraard op diesel. Via de NKC is de auto ook voor Syrie Libanon verzekerd ,zelfs ook de reisverzekering dekt Syrie. Voor Jordanie zou ik bij de NkC 50 euro bij moeten betalen voor Jordanie voor de all risk. Lijkt me dat we sterk oververzekerd zijn als we bij de Syr. grens nog een verzekering moeten betalen.

Cor van Thiel

Ik weet het niet, maar ik heb daar rare dingen zien gebeuren. Italianen hadden in hun land via een organistie alles betaald. Toch moesten ze aan de grens nog dieseltax betalen, terwijl dat al betaald was. Ik ben benieuwd en laat het me nog eens ooit weten.